BRUSSEL KAN WEL WAT GEZOND BOERENVERSTAND GEBRUIKEN.

Met deze kreet probeert Jan Huitema een zetel te veroveren in het Europees Parlement. Hij staat bij de Europese verkiezingen op de kandidatenlijst van de VVD op plaats 6. De VVD afdelingen van Coevorden, Aa en Hunze en Borger-Odoorn steunen hem in zijn campagne. In deze afdelingen draait de economie voornamelijk op het MKB en de landbouw en juist deze sectoren wil Huitema alle aandacht geven. Donderdag 15 mei komt Jan Huitema naar Odoorn waar iedereen, ook niet VVD leden, hem beter kan leren kennen en met hem in discussie kan gaan over Europa.

Jan Huitema is een jonge boer die, voordat hij in het familiebedrijf stapte, eerst werkte voor de Europarlementariërs Jan Mulder (VVD) en Holger Krahmer. (FDP) In die tijd zag hij al veel wetsvoorstellen voorbij komen die er op papier prachtig uitzagen maar in de praktijk onwerkbaar zijn. Nu loopt hij als ondernemer dagelijks tegen de Europese regelgeving aan. Allemaal redenen om zich kandidaat te stellen voor het Europarlement.

In Brussel wil hij plaats nemen in de landbouwcommissie maar zich ook inzetten voor het MKB. Jan Huitema hierover: “De invloed van Nederland als belangrijk agrarisch land op de Europese landbouwpolitiek is de laatste jaren sterk afgenomen. Dit komt vooral doordat er de afgelopen vijf jaar geen enkele Nederlandse Europarlementariër lid was van deze landbouwcommissie. Ik wil er echter niet alleen zijn voor boeren en tuinders, maar juist voor alle ondernemers. Reden te meer omdat ondernemers uit het MKB de tijd en de financiële middelen vaak niet hebben om de Europese regelgeving te volgen. Er zijn ongeveer 25 duizend lobbyisten in Brussel, veelal in dienst van grote multinationals, terwijl het MKB de banen- en ideeënmotor van Nederland is.”

Plaats: Hotel Odoorn,
Hoofdstraat 40,
7873 TB Odoorn.
Tijd: 20.00 uur. (inloop vanaf 19.30 uur.)

Programma: - Welkomstwoord
- Jan Huitema verteld wie hij is en wat hij wil
- Pauze
- Ruimte voor vragen vanuit de zaal.
Voor wie? Dit is een openbare bijeenkomst voor alle geïnteresseerden.
Organisatie: VVD afdelingen Coevorden, Emmen, Aa en Hunze en Borger-Odoorn.
Meer info: Ineke Arends